Παρασκευή, Δεκεμβρίου 07, 2007

ΑΘΑΝΑΤΟΣ!


Τι να σχολιασει κανεις.. κριμα στο παλικαρι....




Κηδεύτηκε την Παρασκευή στον μητροπολιτικό ναό Κατερίνης ο 35χρονος σμηναγός, Αθανάσιος Μπατσαράς, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν το F-16 του συνετρίβη 20 ναυτικά μίλια νοτίως του Αγίου Όρους.

Συγγενείς, φίλοι, συνάδελφοι και πλήθος κόσμου συνόδευσαν τον άτυχο πιλότο στην τελευταία του κατοικία, θρηνώντας για τον άδικο χαμό του.

Τραγική φιγούρα, η εγκυμονούσα σύζυγός του η οποία διανύει τον έκτο μήνα της κύησης.

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός Αμυνας, Γιάννης Πλακιωτάκης, ενώ τιμητικό άγημα της πολεμικής αεροπορίας απέδωσε τιμές.

Συλλυπητήρια τηλεγραφήματα προς την οικογένεια του σμηναγού απέστειλαν η πολιτειακή και η πολιτική ηγεσία της χώρας.

Ο Αθανάσιος Μπατσαράς, από τη Λάρισα, είχε σύνολο 1.500 ωρών πτήσεως στα αεροσκάφη ενώ τα αίτια του δυστυχήματος διερευνά επιτροπή εμπειρογνωμόνων της πολεμικής αεροπορίας.

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη βελτίωση των μέσων διάσωσης, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μ. Καρχιμάκης, έθεσε επερώτηση στη βουλή προς τον υπουργό Αμυνας.

Πιο συγκεκριμένα ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζητά να πληροφορηθεί αν ο άτυχος πιλότος ήταν εφοδιασμένος και αν έφερε τον προβλεπόμενο ρουχισμό.

Επιπλέον ρωτά για την άσκηση στην οποία συμμετείχε η τουρκική φρεγάτα, η οποία βρισκόταν στην περιοχή την ημέρα που επισκεπτόταν ο Τούρκος ΥΠΕΞ την Αθήνα και τη Θράκη.

Τέλος ο κ. Καρχιμάκης ρωτά αν είχε δεσμευθεί η περιοχή της άσκησης, αν η τουρκική φρεγάτα ήταν υπό παρακολούθηση από ελληνικά πλοία (προβλέπεται στην περίπτωση άσκησης) και γιατί τα ελληνικά πλοία δεν κατάφεραν να φθάσουν πρώτα στο σημείο του δυστυχήματος.





Σχολιάζοντας την πτώση, σας γνωστοποιώ τα παρακάτω γεγονότα.

Το Ελληνικό ελικόπτερο CSAR ήταν είκοσι (20) μέτρα μακριά από την σωρό του Αξιωματικού όταν την περισυνέλεξε η τουρκική φρεγάτα. Ήταν καθαρά θέμα τύχη.

Βάση διεθνών κανονισμών όποιος βρει πρώτος τον αγνοούμενο οφείλει να το περισυλλέξει, γιατί δεν γνωρίζει την κατάσταση αυτού… Στην Κάρπαθο κάναμε πίσω εμείς…

Αυτό που δεν περίμενα είναι τα εξής (τα αναφέρω κατά χρονική σειρά):

1. Καταρχήν το ελικόπτερο δεν προσνειώθηκε, αλλά κατέβασε βαρούλκο με το φορείο.

2. Την σωρό την είχαν τυλιγμένη με την … Ελληνική σημαία… !!!

3. Κατά την διάρκεια της περισυλλογής της σωρού από το Ελληνικό CSAR το πλήρωμα της Τουρκικής φρεγάτας απέδιδες Τιμές και καθόταν σε στάση προσοχής!!!

Προσωπικά δεν περίμενα τέτοια κίνηση από τους Τούρκους.

απο e-haf


Από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ
http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20071207&nid=6800981&sn=&spid=876


Ζωντανός αλλά λιπόθυμος έπεσε στη θάλασσα ο 35χρονος πιλότος Αθ. Μπατσαράς, ο οποίος για μόλις δύο δευτερόλεπτα είχε συνέλθει από έντονη παραίσθηση (βέρτικο) και προσπάθησε να σωθεί.

Σ΄αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν έμπειροι διερευνητές ατυχημάτων από τα δεδομένα που έχουν αυτήν τη στιγμή στη διάθεσή τους, αλλά εκεί οδηγεί και το εύρημα του ιατροδικαστή ότι ο θάνατος του πιλότου προήλθε από πνιγμό.

Ο άτυχος πιλότος, που συμμετείχε μαζί με συναδέλφους του σε νυχτερινή πτήση άσκησης αξιολόγησης από κλιμάκιο του ΝΑΤΟ, φαίνεται ότι κάποια στιγμή, λόγω νύχτας αλλά και κακών καιρικών συνθηκών, έπαθε παραίσθηση: δηλαδή ενώ πετούσε ευθεία και οριζόντια, σε ύψος περίπου 4 χλμ., μπερδεύτηκε και ένιωσε ότι πηγαίνει προς τα κάτω, δεν πίστεψε τις ενδείξεις των οργάνων και «διόρθωσε» μοιραία την πορεία.

Καθώς το F-16 «βουτούσε» με ταχύτητα 500 μιλίων ανά ώρα, ο πιλότος συνήλθε και πάτησε το κουμπί του εκτινασσόμενου καθίσματος με το αλεξίπτωτο. Αυτό όταν εκσφενδονίζεται, εκπέμπει σε ειδική συχνότητα ένα σήμα.

Σύμφωνα με την καταγραφή στον ασύρματο συναδέλφου του, ο ήχος διήρκεσε μόλις δύο δευτερόλεπτα, γεγονός που σημαίνει ότι ο πιλότος έκανε χρήση του αλεξίπτωτου μόλις λίγες δεκάδες μέτρα πριν καρφωθεί στη θάλασσα.

Η ένταση της εκτόξευσης (πάνω από 20 G) προκαλεί συνήθως λιποθυμία, η οποία σε συνδυασμό με κάποιο χτύπημα στο χέρι του από το κόκπιτ φαίνεται ότι ήταν η αιτία του πνιγμού σε θάλασσα όπου έπνεαν άνεμοι εντάσεως 9 Μπωφόρ.

Γι΄ αυτό και δεν μπόρεσε άλλωστε να μπει στη σωστική λέμβο.

Όσον αφορά τον εντοπισμό της σορού από τους Τούρκους, έγινε περίπου δύο ώρες μετά τη συντριβή.

Δύο ελληνικά ελικόπτερα είχαν φθάσει νωρίτερα από τη φρεγάτα, το ένα 55 λεπτά και το άλλο 25- το τρίτο έφθασε ταυτόχρονα. Όλοι- και οι Τούρκοι- έψαχναν στην περιοχή βοηθούμενοι από τις φωτιστικές βόμβες που έριχνε ελληνικό C-130.

Όταν η φρεγάτα «Γιούκοβα» ανέσυρε τον πιλότο, ένα Σούπερ Πούμα ήταν μόλις 0,7 μίλια πιο δίπλα... Η «Γιούκοβα» μαζί με άλλες 3 φρεγάτες και ένα υποβρύχιο πραγματοποιούσαν άσκηση 25 μίλια ανατολικά και κινούνταν προς Νότο.

Όταν το Ελληνικό Κέντρο Έρευνας- Διάσωσης εξέπεμψε SΟS (και ίσως διότι το πλήρωμα είχε δει τη λάμψη από την εκτόξευση του καθίσματος), η «Γιούκοβα» άλλαξε ρότα και έφθασε στην ερευνώμενη περιοχή, όπου και έπειτα από 20 λεπτά εντόπισε τη σορό. Η ανάσυρση στη φρεγάτα έγινε στις 22.07 και 25 λεπτά αργότερα τη σορό παρέλαβε το ελληνικό ελικόπτερο.

2 Comments:

Ο/η Blogger Arvanitis είπε

Γειά σου φίλε.

Καταρχήν να ανταποδώσω τα μπράβο , στο υπερθετικό.

Θα ήθελα την άδεια σου κάποια απο τα κείμενά σου να τα αναδημοσιεύσω στο Phorum.gr είτε αναγράφοντας την πηγή είτε ανώνυμα.


Να είσαι καλά.

9:30 π.μ., Δεκεμβρίου 20, 2007

 
Ο/η Blogger Πυρφορος είπε

Γεια σου φιλε Αρβανιτη!Εσυ ειδικα μπορεις να παρεις οτι θες ,τιμη μου κανεις!.Θα προτιμουσα οχι πηγη.Ευχαριστω για τα καλα σου λογια και συνεχισε την καλη δουλεια την οποια ξερω καλα( σε διαβαζω καιρο τωρα- κοντα 2 χρονια) και σε εκτιμω βαθυτατα!

8:57 π.μ., Δεκεμβρίου 21, 2007

 

Δημοσίευση σχολίου

Πυρφόρος Home

 
eXTReMe Tracker